Soløys Store Datter

Tuesday, January 03, 2006

Desember - en fin måned..

Desember var i mitt tilfelle en fin måned. Ikke at alle andre månedene slettes ikke er fine, men jeg likte desember spesielt godt. Litt mer enn vanlig, faktisk. Hvem syns ikke om snø, nordlys, lys fra fakkelboksene som lyser opp bakken, juletre pyntet med lys og kuler og norske flagg, julelys som dekker gelenderet på verandaen eller en koselig familiestund med familien? Jeg satt meg ned en kveld og tenkte på hvor koselig jeg hadde hatt det. Her er noen av punktene jeg kom på som gjorde at desember ble en slik fin måned:


  • Det gode humøret på folk - at alle blir så glad når jula nærmer seg
  • Alle koselige stundene med familien - familiemiddagene
  • Juletreet
  • Julelys
  • Nisser
  • Julepynt generelt
  • Selve julestemningen
  • Julen er en herlig tid - nå kan man være sammen med familie og venner
  • Ole Gunnar Solskjærs comeback på Manchester United
  • Alle julegavene
  • Rakettene
  • Stjerneskuddene
  • Ferie fra skole og stress
  • Snøen
  • Nordlyset
  • Fakkelbokser
  • Fakkeltog
  • Maten
  • Skiturene
  • Alle aketurene
  • "Men mamma kom ikke hjem" - en bok om et tsunamioffer som jeg leste i julen (absolutt til å anbefale)
  • "The Last Yard" - en rasende morsom film jeg så i jula
  • Alle spillekveldene ("Passport" og "Trivial Pursuite")